BMW i3, primul model electric al bavarezilor, poate fi cumpărat din România pentru 37.000 de euro, în timp ce pentru sportiva hibridă BMW i8 ai nevoie de peste 138.000 de euro.

i3 şi i8 se adresează unor segmente de piaţă diametral opuse: prima este o maşină de oraş, a doua este o sportivă hibridă care impresionează mai ales prin soluţiile tehnice şi tehnologice şi mai puţin prin performanţe pure.

BMW i3 este o maşină electrică subcompactă care poate fi achiziţionată în două versiuni. Prima dintre ele are doar un motor electric de 125 kW (echivalentul a 170 CP), oferă o autonomie de maxim 190 de kilometri şi costă 37.076 de euro.

În cazul în care îţi doreşti o autonomie mai mare, poţi opta pentru versiunea BMW i3 REX, care include, pe lângă motorul electric, şi un motor tradiţional pe benzină de 0.6 litri utilizat exclusiv pentru generarea de energie electrică pentru acumulatori. Acesta permite creşterea autonomiei la 340 de kilometri în schimbul unui consum de carburant de 0.6 litri la sută de kilometri, iar preţul ajunge astfel la 41.788 de euro.

Ambele versiuni beneficiază de o baterie pe Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.

BMW i3 intră astfel pe o nişă îngustă de maşini electrice disponibile în România. Cel mai apropiat model asemănător este Renault Zoe, care face de asemenea parte din segmentul B (subcompacte) şi are de partea sa avantajul unui preţ mai mic, facilitat de modelul de vânzare diferit: Renault oferă maşina separat de baterie, care e închiriată contra unei sume de 79-150 de euro pe lună. Un alt model asemănător este Volkswagen e-Golf, o compactă cu preţ foarte apropiat de cel al lui BMW i3. 

BMW i8 se adresează pasionaţilor de maşini sport, iar preţul este unul pe măsura aşteptărilor celor care îşi doreau un astfel de model în gama bavarezilor. Pentru a intra în posesia acestui hibrid trebuie să scoţi din banca 138.384 de euro, preţ pentru care primeşti un sistem de propulsie complex format dintr-un motor electric de 266 kW (362 CP) şi un motor pe benzină de 1.5 litri care furnizează 231 CP.

În această combinaţie, maşina oferă o autonomie de 340 de kilometri prin intermediul bateriei Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.

Prin prisma segmentului şi a preţului solicitat de producător, BMW i8 nu are în prezent niciun rival pe piaţa din România. 

automarket.ro