Francezul Marc Areny, un tânăr în vârstă de 28 de ani, care s-a stabilit în România din 2011, a transformat o Dacia Logan în maşină electrică.

A cumpărat o maşină la mâna a doua, fabricată în 2005, cu 160.000 de kilometri la bord, pe care a dat 1.600 de euro. Pe componente, pentru a transforma Loganul în maşină electrică, a dat în jur de 11.000 de euro, iar în aceşti bani au intrat şi cheltuieli pentru aparate de măsură, scule speciale sau închirierea unui garaj.

„Iniţial, am pus maşina în vânzare pentru 13.500 de euro, dar s-a dovedit un preţ prea mare pentru cine este dispus să cumpere un Logan vechi. Pentru că oamenii nu înţeleg de ce costă atât de mult tehnologia propulsiei electrice.

La un moment dat am avut un client destul de serios, dar care a abandonat ideea pentru că voia şi aer condiţionat – maşina actuală nu are, deci l-ar fi costat în plus adaptarea unui sistem de climatizare, plus dezavantajul scăderii autonomiei în cazul utilizării intensive a aerului condiţionat”, a declarat Marc Areny, pentru ecoprofit.ro.

Acum, obiectivul lui este să se încadreze în 10.000 de euro pentru transformarea unui Logan în maşină electrică.

Bateriile sunt de tip litiu-ion, „rezistente, sigure, dar şi accesibile şi cu o masă rezonabilă”.  „Pentru asigurarea unei autonomii de 150 km, preţul acestor baterii este de circa 6.000 de euro. Maşina este utilizată intensiv de un prieten, care are casă în afara Piteştiului şi face, în medie, 100 km/zi. În ultimele 6 luni, a parcurs deja 12.000 km şi nu a avut situaţii în care să se teamă că nu îi ajunge autonomia”, a mai spus Marc Areny, citat de ecoprofit.ro.

Cea mai mare problemă a proiectului său ar putea fi infrastructura, staţiile speciale de alimentare ale maşinilor electrice, care în România sunt extrem de rare.