Constructorii germani ai mărcilor de lux precum BMW, Audi şi Mercedes-Benz câştigă clienţi pe piaţa de masă în detrimentul rivalilor, cu o mulţime de modele mici pentru care clienţii mai economi, ar fi dispuşi să dea câţiva bani în plus.

Cele trei companii enumerate şi-au regândit strategia şi au scos pe piaţă maşini mai mici, cu dotări premium dar cu preţuri rezonabile. BMW, de exemplu, a reuşit să depăşească cota de piaţă în Europa, deţinută până acum de Grupul Fiat.

„Constructorii de lux au invadat segmentul maşinilor compacte şi mulţi cumpărători sunt dispuşi să plătească un pic mai mult, doar pentru a cumpăra o maşină de lux”, spune un consultant al Ernst & Young, din Frankfurt.

Mercedes a înregistrat o creştere a cererii pentru modele mici precum A-class hatchback, B-class şi CLA coupe, în timp ce BMW a vândut foarte bine seria 3 Grand Turismo, model care a depăşit şi Ford Fiesta. Audi şi-a diversificat oferta prin introducerea multor variante precum cabrio şi break dar şi modele noi precum subcompacta A1 şi SUV-ul Q3. Compacta A3 a s-a poziţionat pe locul 6, a celor mai vândute modele din Europa, în luna august.

 Preţurile de bază pentru un Mercedes A-class pornesc de la 24.336 euro, ale BMW Seria 1, 21.900 euro, iar pentru un Audi A3 de la 21.600. Aceasta în timp ce un Volkswagen Golf porneşte de la 16.975 euro, un Ford Focus de la 16.450 euro şi 16.770 euro pentru Opel Corsa.