Vânzările Mercedes-Benz au urcat la un nivel record în primul semestru din 2014, datorită majorării cererii în China şi în alte state asiatice pentru maşini de lux, transmit Dow Jones Newswires şi Reuters, potrivit Agerpres.

În perioada ianuarie-iuinie 2014, Mercedes-Benz, divizie a grupului auto german Daimler AG, a înregistrat o creştere a livrărilor de 13%, la 783.520 vehicule. În iunie, vânzările au urcat cu 8%, la 142.136 unităţi.

„Suntem în grafic pentru a înregistra şi în 2014 vânzări record“, a declarat Ola Källenius, director de vânzări la Mercedes.

În China, cea mai mare piaţă auto din lume, vânzările brandului Mercedes au urcat cu 38% în primul semestru al anului, la 135.972 vehicule, reprezentând 17% din vânzările globale ale companiei. În regiunea Asia-Pacific livrările au crescut cu 30,5%, la 232.294 unităţi.

Avansul robust din Asia compensează creşterea mai lentă de pe alte pieţe principale. În Germania, vânzările Mercedes au scăzut cu 8% în iunie iar în perioada ianuarie-martie 2014 au urcat cu doar 0,7%, la 125.215 unităţi. Livrările în Europa au crescut cu 7,4%, la 352.198 maşini.

În SUA, cea mai mare piaţă a Mercedes, vânzările au crescut cu aproape 7%, la 151.624 vehicule, în primul semestru din 2014.

În iulie 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create astfel circa 250 de locuri de muncă.

Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.