Axa 4 de finanţare a fost deschisă iar autorităţile locale au la dispoziţie o sumă uriaşă pentru modificarea infrastructurii rutiere sau pentru achiziţia de mijloace de transport nepoluante.
 România are la dispoziţie suma de 1037,65 milioane de euro pentru a finanţa proiecte destinate reducerii emisiilor de carbon. Iar pentru prima dată, Comisia Europeană acceptă achiziţionarea de mijloace de transport nepoluante (tramvaie,troleibuze,autobuze electrice şi...biciclete). Pentru Regiunea Sud Muntenia este alocată suma de 163 de milioane de euro. Suma care va fi împarţită pe principiul primul venit-primul servit!

Perioada de depunere a proiectelor a fost deschisă pe 21 august şi se va închide pe 31 decembrie 2018, potrivit informaţiilor publicate pe siteul Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia. Cu alte cuvinte, au mai rămas 493 de zile în care Ploieştiul poate cere fonduri pentru achiziţia de tramvaie noi!

Din păcate, deşi oportunitatea este uriaşă, autorităţile ploieştene tac mâlc şi nu spun niciun cuvânt despre depunerea vreunui proiect pe această axă. Ba rectificăm...Primarul Adrian Dobre a tot vorbit despre proiectul legăturii rapide dintre Gara de Vest şi Gara de Sud, prin prelungirea străzii Libertăţii şi lărgirea străzii Depoului, proiect promovat şi de foştii primari Andrei Volosevici şi Iulian Bădescu. Proiectul ar putea fi îndrăzneţ, dar este aproape imposibil de realizat în numai trei ani cât a mai rămas din actuala execuţie bugetară a Comisiei Europene. Proiectul aceste presupune foarte multe expropieri, licitaţie, lucrări, întârzieri (că doar aşa e la români)....

În schimb, Ploieştiul are o oportunitate uriaşă de a primi fonduri pe un proiect pentru achiziţionarea de tramvaie noi. Avem mai multe atuuri în faţa celorlalte capitale de judeţ din Regiunea Sud Muntenia.

Primul argument îl reprezintă proiectul de modernizare al căii de rulare a tramvaiului, proiect implementat în execuţia bugetară precedentă, ceea ce îi va aduce un punctaj suplimentar pentru aprobarea fondurilor. Conform unor surse din Comisia Europeana, municipiile care au implementat deja modernizarea infrastructurii vor avea prioritate la proiectele de achiziţie a mijloacelor de transport nepoluante!

În plus,  Ploieştiul este singurul oraş din Regiunea Sud Muntenia care are transport ecologic deja implementat. Cu transportul cu tramvaie şi troleibuze, Ploieştiul este la un pas de a oferi cetăţenilor doar călătorii cu transport public nepoluant.

Până acum, doar Piteştiul şi-a manifestat intenţia de a achiziţiona prin fonduri europene minim 25 de autobuze electrice (având deja în teste mai multe astfel de vehicule) . Piteştiul are, în schimb, aprobată Hotărârea de Consiliu Local şi ar putea depune oricând proiectul pentru aprobare.

Deci cu asemenea atuuri, Ploieştiul ar putea obţine fonduri europene NERAMBURSABILE pentru achiziţia de tramvaie şi chiar troleibuze. E drept că există o problemă legată de posibila insolvenţă a TCE Ploieşti şi este posibil ca apropiaţii primarului Adrian Dobre să dorească o asemenea soluţie pentru a justifica nedepunerea proiectului prin faptul că societatea comercială nu este eligibilă dacă este în insolvenţă!

Aşadar...Domnule Adrian Dobre, au rămas 493 de zile în care puteţi aduce tramvaie noi, plătite din bani europeni, în Ploieşti!  Vă interesează ideea?