După ani întregi de promisiuni, astăzi am aflat că România va avea autostradă spre munte abia peste patru ani. Aşa susţine ministrul Transporturilor Ioan Rus.

Şoseaua de mare viteză va prelua traficul de pe DN1, blocat ori de câte ori românii au zile libere, dar din păcate autostrada Comarnic-Braşov, promisă de toate guvernele din ultimii zece ani, rămâne, din nou, doar la stadiul de proiect.

Se pare că DN1 va mai rămâne încă multă vreme singura legătură dintre Bucureşti şi staţiunile de pe Valea Prahovei. Sâmbătă a fost cea mai aglomerată zi pe DN1. Aproape 12.000 de maşini au plecat din staţiuni spre Bucureşti, iar alţi 9.000 de şoferi s-au îndreptat spre Valea Prahovei pentru a petrece weekendul la munte.

„Până la sfârşitul lunii, sper să se adjudece câştigătorul pentru studiul de fezabilitate şi să demarăm lucrarea. (...) Cam patru ani vor dura lucrările. Este o perspectivă realist-optimistă”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor, pentru gandul.info.

”Până la sfârşitul lui ianuarie vom lua o decizie privitoare la relaţia cu consorţiului care şi-a adjudecat ideea realizării tronsonului Comarnic – Braşov. Sper să fie una pozitivă. În paralel, am solicitat realizarea mai rapidă, în cel mult un an şi jumătate, a celui de-al treilea DN, între Braşov şi Câmpina, cel de pe Valea Doftanei, actualul DJ, astfel încât să putem trece la şase benzi de circulaţie, adică: DN1, Bucureşti-Comarnic-Braşov; DN1A, Bucureşti-Vălenii de Munte-Cheia şi încă un DN, între cele două, pe Valea Doftanei. Este o soluţie necesară, întrucât autostrada Bucureşti-Braşov, chiar dacă se va decide favorabil, va dura minim trei-patru ani, luând în calcul şi închiderea, pe perioade scurte, a DN1. Şi atunci este nevoie de cel de-al treilea drum”, a mai spus Ioan Rus

Aşadar, până când autostrada va fi gata, autorităţile centrale au acceptat ideea lui Mircea Cosma şi discută serios despre modernizarea drumului Săcele - Valea Doftanei, o alternativă viabilă pentru DN1. Propunea lui Mircea Cosma a fost prezentată în nenumărate rânduri de Jurnalul Prahovean.

„Lucrarea cuprinde reabilitarea drumului Câmpina-Valea Doftanei, care este un drum judeţean folosit în prezent mai mult de localnici şi pentru exploatarea lemnului. Şi ar însemna şi construirea drumului nou de 29 de kilometri care este de la terminarea comunei Valea Doftanei şi până la Săcele”, a spus Mircea Cosma, preşedintele CJ Prahova.

Conform lui Mircea Cosma, costurile celor aproximativ 45 de kilometri de drum (cel modernizat plus cel nou) se ridică la suma de 42- 45 de milioane de euro.

Drumul va prelua aproximativ 15% din traficul uşor de pe DN 1 şi va contitui o alternativă bună pentru traficul  infernal de pe DN1 din zilele de weekend.

O altă alternativă la aglomeraţia de pe DN1 o reprezintă tot un drum forestier, Buşteni-Secăria-Valea Doftanei, drum folosit în prezent pentru transportul lemnului sau pentru curse de off-road. Poate că Ministerul Transporturilor ar putea inspecta şi acest drum, drum pietruit parţial şi care în perioada de vară este folosit foarte des de posesorii de maşini de teren.