Primăria doreşte să contracteze un credit furnizor pentru reconstrucţia podului de lemn din sudul Ploieştiului. Proiectul figurează pe Ordinea de Zi a şedinţei Consiliului Local care se va ţine joi, 24 iulie şi vizează aprobarea unui credit în valoare de 28.211.420 lei, (5 milioane de euro) la care se adaugă dobânzile şi comisioanele aferente, cu o durată de 4 ani (1 oct. 2014 – 30 sept. 2018). „Contractarea finanţării rambursabile reprezentând creditul furnizor se face pentru realizarea investiţiei publice de interes local «Creare pasaj de trecere între strada Depoului şi strada Mimiului», fiind utilizat pentru acoperirea cheltuielilor pentru proiectare,  

pentru investiţia de bază a cheltuielilor cu organizarea de şantier, comisioane, cote legale, taxe, a cheltuielilor diverse şi neprevăzute“, se arată în textul proiectului. De asemenea se solicită Consiliului Local să îl împuternicească pe primarul Bădescu să semneze contractul de finanţare.

Vestitul Pod de Lemn, peste reţeaua de căi ferate, face legătura între străzile Depoului şi Marin Mehedinţeanu şi a fost închis circulaţiei în noiembrie 2011, din cauza stării avansate de degradare. Ipotezele de lucru expuse de către Direcţia Economic a primăriei arată o variantă de creditare pe o perioadă de 4 ani, din care doi ani de graţie. Gradul de îndatorare a fost determinat, rezultatul încadrându-se în procentul de 30%.  

În februarie, anul acesta, consilierii locali au aprobat documentaţia tehnică-economică pentru acest pasaj suprateran. Consilierii locali au optat în urmă cu cinci luni pentru varianta care prevede realizarea unui pasaj metalic cu suprastructură compusă din grinzi cu zăbrele cale jos care ar costa 28,2 milioane lei şi care ar putea fi construit într-un an. Este prevăzută o deschidere a pasajului de 70 de metri. Lăţimea carosabilă este prevăzută la două benzi de circulaţie.

Proiectul tehnic presupune realizarea lucrărilor cu închiderea circulaţiei feroviare consecutiv pe liniile afectate, pe durata montării subansamblelor suprastructurii şi devierea temporară a acesteia.

Podul de Lemn a fost construit în 1930 şi are o lungime de 90 de metri şi o lăţime carosabilă de 4,5 metri, total insuficient circulaţiei normale. Autoturismele nu încăpeau în acelaşi timp din sensuri diferite.